Persbericht April Awareness 2014

April Awareness: Organisaties laten zich vrijwillig aanvallen met Phishing e-mails

Tijdens de jaarlijkse actie ‘April Awareness’ valt LBVD in maart en april 2014, organisaties en instellingen aan met Phishing e-mails. Organisaties die deelnemen aan April Awareness verhogen hiermee het bewustzijnsniveau van hun medewerkers, en gaan daardoor bewuster om met de risico’s van de digitale wereld. Deelname aan April Awareness is kosteloos.

Met April Awareness haken we in op de notitie die Opstelten, Teeven en Plasterk in december 2013 namens het kabinet aan de Eerste en Tweede kamer hebben gezonden, waarin staat dat ze vrijheid en veiligheid in de digitale samenleving willen versterken.

Hoe werkt April Awareness?
Tijdens April Awareness vallen de hackers van LBVD de deelnemende organisaties aan met phishing e-mails. Organisaties leveren details aan en LBVD zorgt voor een gerichte phishing-aanval. Elke organisatie ontvangt een beknopte rapportage. Door deelname doen de organisaties mee met de benchmark en kunnen ze naast het meten van het bewustzijnsniveau van hun eigen medewerkers, ook zien hoe ze ten opzichte van andere organisaties scoren. Eind april treedt LBVD naar buiten met geanonimiseerde onderzoeksresultaten.

Voor wie is April Awareness bedoeld?
April Awareness is een jaarlijkse actie bedoeld voor organisaties die hun medewerkers meer willen laten nadenken over veiligheid in de digitale wereld. In 2013 lieten organisaties zich vrijwillig hacken door LBVD. De digitale wereld brengt functionaliteit en gemak, maar ook risico’s met zich mee. LBVD wil dat organisaties zich bewuster worden van deze risico’s en op die manier samen de digitale wereld veiliger maken. Organisaties die zich in dit profiel herkennen kunnen zich hier aanmelden: http://aa2014.lbvd.nl of contact opnemen via: aprilawareness@lbvd.nl